Vodní tura

Vodní tura
Z Českých Budějovic do Prahy

 

Je jedna z prvních vodáckých  kilometráží. Rok vydání 1932. Je tam jen Vltava z Českých Budějovic do Prahy. Protože dnes tak oblíbená trasa z Vyššího Brodu se doporučovala i s ohledem na odolnost tehdejších plavidel zkušenějším jezdcům. A nebyl tehdy průtok nadlepšován z přehrady Lipno.   Narozdíl od kilometréže od Vratislava Teklého z roku 1936 je to krom suchého výčtu trochu víc popisu.   Třeba „Při projíždění vjeti do vrat na pravé straně. Nad jezem kůly, pozor!“
Dále jsou kilometry psané od Skokolského ostrova v Budějovicích vzestupně směrem dolů, tedy opačně než je normou dnes a končí kilometrem 195,3 v Karlíně.  Prakticky to je trasa původního závodu Budějovice-Praha, který později přestal být pořádán a od roku 2010 se jezdí znova, v o chlup kratší trati.   Akorát dnes z popisovaných míst samotné řeky v podobě jakou popisuje kilometráž je v původní podobě až pasáž v Praze.  Jinak jsou všude vzdutí nových přehrad, nebo velkých jezů, které tehdy ještě nebyly.   Nejstarší přehrada – Vrané dostavěné v roce 1935 je tu zmiňované jako ve stavbě.
Tehdy to musel být super výlet. Ale i dnes v době přehrad určitě člověk nebude za Tura, když si tuto turu projede, ať už v rámci závodu, nebo jen tak, turisticky.

Vodní tura vodní tura ořovský mašek

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *